Κριτική Βιβλίου: Δρ Πωλ Χοκ - Στήριξε τον εαυτό σου (Μάθε να διεκδικείς τα δικαιώματά σου)



 
Φωτο by ΜΑΡΙΑ Π. (mariaparask29)

Σήμερα θα σας παρουσιάσω ένα βιβλίο που το απέχτησα τον Ιούνιο του 2010. Για την ακρίβεια, μου το έκανε δώρο η Ψυχολόγος του σχολείου μου, η κυρία Βίκυ λίγο πριν αποφοιτήσω από το νυχτερινό Γυμνάσιο και μάλιστα στην πρώτη σελίδα μου έγραψε και μία πολύ όμορφη αφιέρωση. 


Μου έγραψε: “Σου εύχομαι ολόψυχα να πραγματοποιήσεις όλα σου τα όνειρα γιατί το αξίζεις!!!” Περιττό να σας πω πως είχα συγκινηθεί πολύ και για την κίνηση αλλά και για την αφιέρωση. Να είναι καλά αυτή η κοπέλα, γιατί πραγματικά με είχε βοηθήσει πολύ… σε μια πολύ δύσκολη χρονιά για εμένα!

Το διάβασα μερικές εβδομάδες μετά και ένα μήνα μετά (5/8/2010) ανέβασα ανάρτηση με την κριτική μου γι’ αυτό το βιβλίο, στο τότε –πρώτο μου- προσωπικό blog που είχα αλλά όπως έχω ξαναπεί πολλές φορές, το έχω κλειδώσει και δεν είναι πλέον δημόσιο.

Το περασμένο Σάββατο, ψάχνοντας τη βιβλιοθήκη μου, το είδα μπροστά μου και το πήρα και το ξανά διάβασα. Έτσι είπα σήμερα να σας μιλήσω γι’ αυτό, “δανείζοντας” κομμάτια από την ανάρτηση που είχα γράψει τότε.



Πληροφορίες:

 
  Είδος: Απαντήσεις στα καθημερινά προβλήματα/Ψυχολογία
Τίτλος: “Στήριξε τον εαυτό σου (Μάθε να διεκδικείς τα δικαιώματά σου)”
Συγγραφέας: Δρ. Πωλ Χοκ (Dr. Paul Hauck )
 
Μετάφραση: Κλαίρη Παπαμιχαήλ-Λαϊνά
Εκδόσεις Καστανιώτη, 201ο
 
 Σελ.: 163 




Ο συγγραφέας:

Dr. Paul Hauck (Δρ. Πωλ Χοκ)

Ο Δόκτωρ Πωλ Χοκ είναι κλινικός ψυχολόγος πλήρους απασχόλησης στο Ροκ Άιλαντ του Ιλινόι των ΗΠΑ. Είναι μέλος της Αμερικανικής Ένωσης Ψυχολόγων κι έχει δώσει εκτεταμένες διαλέξεις σχετικά με διάφορους τομείς της ψυχολογίας. Το συγγραφικό του έργο περιλαμβάνει πάνω από τριάντα άρθρα σε επιστημονικά περιοδικά κι επίσης τα ακόλουθα βιβλία: Ηρεμήστε, Κατάθλιψη, Ζήλια, Μάθε να κάνεις αυτό που θέλεις, Μάθε να αγαπάς και να αγαπιέσαι, Μάθε να διεκδικείς τα δικαιώματά σου, Πώς να πετύχει ο γάμος σας και Πώς να μεγαλώσετε επιτυχημένα το παιδί σας (όλα στον εκδοτικό οίκο Sheldon Press). Γεννήθηκε το 1924, είναι παντρεμένος κι έχει τρία παιδιά.


Η γνώμη μου:
Είναι ένα βιβλίο (όπως όλα αυτά τα βιβλία αυτού του είδους) που γράφει πράγματα που ήδη γνωρίζω -που όλοι μας γνωρίζουμε - αλλά ως γνωστό θέλουμε μια αφορμή, ένα σπρώξιμο, ένα σκούντημα, μια υπενθύμιση για να τα ξαναθυμηθούμε και να αρχίσουμε να τα εφαρμόζουμε. Ένα πολύ καλό βιβλίο με απλή, κατανοητή γραφή που διαβάζοντας κάθε σελίδα του σκέφτεσαι: "αυτά τα ξέρω και τα νιώθω κι εγώ αλλά γιατί δεν τα κάνω πράξη;"

Με απλά λόγια, είναι ένα βιβλίο (και όλη η σειρά του συγκεκριμένου γιατρού-συγγραφέα) που δίνει απαντήσεις στα καθημερινά προβλήματα. Μέσα από τις σελίδες του βλέπεις πολλά από τα προβλήματα, ανησυχίες, σκέψεις που έχει ο καθένας μας καθημερινά και απλά αναζητούμε μια λύση, μια απάντηση στα ερωτήματα που κάνουμε και ψάχνουμε μια απλή και βοηθητική απάντηση. Όταν διαβάζεις ένα τέτοιο βιβλίο, το σίγουρο είναι πως στο τέλος της ανάγνωσης του, παίρνεις δύναμη και νιώθεις πως μπορείς κι εσύ να τα καταφέρεις.

Είναι μικρό που σημαίνει χωράει στην τσάντα μας χωρίς να μας “προσφέρει” επιπλέον βάρος και είναι σχετικά προσιτή η τιμή του, με λίγες σελίδες που σημαίνει πως μέσα σε μια ημέρα μπορείτε να το ολοκληρώσετε άνετα, έχει απλή-κατανοητή γραφή που σημαίνει δεν θα σας κουράσει καθόλου και τέλος αν σας αρέσουν τέτοιου είδος βιβλία  με προβληματισμό και ψυχολογία, πιστεύω πως αξίζει να το διαβάσετε.

◊ ◊ ◊

Παρακάτω σας παραθέτω μόνο 2-3 πραγματάκια από το βιβλίο, πράγματα που μου κάνανε ιδιαίτερη εντύπωση.

* "Όταν αφήνετε τους άλλους να σας πατάνε, θεωρείτε τόσο σημαντική την επιδοκιμασία τους, ώστε τους παραδίνετε τον αυτοσεβασμό σας και, χωρίς αυτόν, τι απομένει να θαυμάζει κανείς και να αγαπάει; Αντί να παλεύεται με τόσο πάθος για να εξασφαλίσετε την αγάπη τους, αγωνιστείτε πιο πολύ για να κερδίσετε το σεβασμό τους. Αν κάποιος δεν σας σεβαστεί πρώτα, δεν πρόκειται να σας αγαπήσει αργότερα. Έτσι συμβαίνει με όλους τους ανθρώπους."
  
* "Ποτέ δεν θα ξέρετε τι μπορείτε να καταφέρετε, παρά μόνο αν προσπαθήσετε. Σίγουρα θα επιτύχετε σε κάποιο βαθμό αν προσπαθήσετε. Μόνο όταν δεν προσπαθείτε αποτυγχάνετε. Σήμερα, μέσα στις επόμενες ώρες, κόψτε τη συνήθεια να ζείτε σύμφωνα με τις προσδοκίες των άλλων και, αν είναι σημαντικό για σας, κάντε αυτό που θέλετε. Τέρμα οι δικαιολογίες! Έχετε πολλή δουλειά μπροστά σας. Εμπρός, ξεκινήστε!"

* Συμπέρασμα: "Το να μην ελέγχετε τη ζωή σας μοιάζει με αργό θάνατο. Μια από τις μεγαλύτερες θλίψεις που μπορεί να βιώσει ένας άνθρωπος είναι να μη γίνει όσα έχει τη δυνατότητα να γίνει. Κι όλα αυτά συμβαίνουν επειδή δεν παίρνουμε στα χέρια μας τη ζωή μας. Έχετε δικαίωμα σε περισσότερα απ' ό,τι πιστεύατε. Προτάξτε τα στήθη σας, ισιώστε τους ώμους σας, σηκώστε ψηλά το κεφάλι και χαμογελάστε. Είστε έτοιμοι να πείτε σ' όλο τον κόσμο τι είναι σημαντικό για σας." 

ΕΔΩ διαβάστε τα προηγούμενα post της στήλης “Βιβλιοθήκη





ΠΡΟΣΟΧΗ! Προς αποφυγή παρεξηγήσεων! 
*Δεν είμαι Κριτικός Κινηματογράφου, ούτε Μουσικής, ούτε Βιβλίων… ούτε τίποτα απ’ όλα αυτά. Είμαι η Μαρία και απλά εκφέρω καθαρά την προσωπική μου άποψη στο κάθε θέμα που παρουσιάζω και ΠΑΝΤΑ σύμφωνα με τα δικά μου γούστα. Μπορεί σε μένα κάτι να μου αρέσει αλλά σε κάποιον άλλον όχι! Αυτό όμως δεν πάει να πει ότι θα πρέπει εγώ ή ο άλλος να συμφωνεί ΠΑΝΤΑ με αυτά που γράφει ο καθένας.
*Το post σε καμιά περίπτωση ΔΕΝ είναι διαφημιστικό!





__________________________________________

*Η ανάρτηση αυτή είναι πνευματική ιδιοκτησία του blog syllegw-stigmes.blogspot.gr.

Απαγορεύεται η ανα-δημοσίευση, η αποθήκευση και γενικά η αναπαραγωγή και μεταβίβαση των φωτογραφιών καθώς και των κειμένων από οποιονδήποτε και με οποιοδήποτε μέσο χωρίς την αναγραφή της πηγής και  χωρίς την έγκρισή της αρθρογράφου. Όλα είναι επίσημα κατοχυρωμένα!

Copyright ©2010-2013 * ΜΑΡΙΑ ΠΑΡΑΣΚΕΥΟΠΟΥΛΟΥ (ΜΑΡΙΑ Π.) - ΣΥΛΛΕΓΩ ΣΤΙΓΜΕΣ *

*All rights reserved

3 σχόλια :

  1. Δεν το έχω διαβάσει.
    Πολύ ωραία η αφιέρωση! Πού ξέρεις; Μπορεί τώρα να διαβάζει την ανάρτηση σου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Δεν το έχω διαβάσει, Μαράκι μου...
    Πρέπει να είναι "οδηγός ζωής" αυτό το βιβλίο...
    Και η αφιέρωση πολύ γλυκιά και τρυφερή!!!
    Σου εύχομαι ακριβώς το ίδιο, κούκλα μου!!!
    ;-)
    Φιλάκια αμέτρητα!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. *Demi Mist, λες να τη διαβάζει; Μπά! Αλλά δεν με πειράζει!

    *syros2js, ναι θα μπορούσες να το πεις και "οδηγός βοήθειας"!
    Σ' ευχαριστώ πολύ για την ευχή!
    Φιλιά και καλή εβδομάδα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Τα σχόλια σας καλοδεχούμενα!!!
*Παράκληση! ΜΗΝ γράφετε σε greeklish!
*ΌΧΙ Spam, ΟΧΙ υβριστικά σχόλια!
*Καλό θα ήταν πρώτα να διαβάσετε την Πολιτική Απορρήτου GDPR & τους Όρους Χρήσης του blog. Θα τα βρείτε πάνω στο Menu.
Σας ευχαριστώ εκ των προτέρων για την επίσκεψή σας!

ΣΥΝΟΛΙΚΕΣ ΠΡΟΒΟΛΕΣ ΣΕΛΙΔΑΣ



Follow by e-mail

MY INSTAGRAM PORTFOLIO

My Instagram

Copyright © ♫ΣΥΛΛΕΓΩ ΣΤΙΓΜΕΣ♫. Made with by OddThemes